Veterán Registrační značky (SPZ)


... u nás když chceš veteránskou spz musíš být členem nějakého vet.klubu,poté zažádat o vet.spz
--klubová komise ti projde auto a udělají zápisy do formuláře
--po té krajská komise udělá to samé (kontrolu klubových zápisů do formuláře) a k tomu STK, komise krajská se
schází tuším jen v Květnu.
Vet.spz je i se zelenou kartou tudíž je možno jezdit i za hranice,nemusí už být povolení na výjezd navíc
od 21.12.2007 jsme v shöngenskem pasmu
s baráku jak tomu bylo kdysi. Nic méně je tam tuším limit na ujeté km za rok. Každý rok je třeba podstupovat
celou procedůru s oběma komisema. Velká výhoda je vtom,že můžem na jedné vet.spz mít přihlášeno třeba dvacet různých
veteránů, bez ohledu na to jestli jde o moto, auto, náklaďák, traktor! Vše musí ovšem přes komisi a samozřejmě může v danou chvíli jezdit jen jeden veterán.

Při renovaci nemusí být vše originál,zachovat by se měly materiály používané v dané době,technologie. Pokud se díly nedají zrepasovat,je třeba tyto nahraditdostupnými stejnými díly.Neakceptují se odchylky př:el.rozvod s 12v na 6v nebo naopak,změna karosérie-tvarová úprava,změna z koženky na plech,místo plexi folie,změna rozměru kol-ať už obutí nebo celá kola,brzdy s jednoho na dva okruhy,změna bubnů za kotouče(byť je to ku zlepšení bezpečnosti).Při renovaci se počítá se svařováním ,broušením,řezáním,tmelením,lakováním-musí se jen dodržet původní výkresová dokumentace.K přihlášení na vet.spz.je třeba prokázat,třeba čestným prohlášením předešlý původ,nemusí být ani jeden s dokladů od bývalé registrace, nevím jak to je pokud jde o úplný vrak bez jaké koliv identifikace(výr.štítek nebo číslo někde na rámu-myslím tím vrak nalezený někde na vrakovišti,kde nelze dohledat v.č. nedejbože chtít dopátrat bývalého majitele)

V mém případě mám veškeré v.č. shodné a tudíž mi zbývá dodržet použití dílu dle originálu. Zpětné zrcátko nevím s čeho a jaký byl originál,ono je pár věcí na velorexu o kterých se nedá říct,že jsou original nebo že tohle bylo montováno na tříkolky a toto na čtyřkolky.Spousta dílů byla montována podle toho co na skladech přebývalo nebo se už nepoužívalo.

Dejte pozor kola- čz 175,jsou nepoužitelné náboj s bubnem - uhlíky do dynamostartéru jen s velorexe(je jiná celá struktůra uhlíku,použitím jiného riskuješ poškození rotoru) Co se týka vet.spz je to zhruba a ve skratce platné pro českou republiku. Co se týká renovace radši se zeptej pokud budeš chtít něco nahradit něčím podobným nebo co dát nové a co repasovat



Wondr